04 April 2009

Pilih dengan bijak.....

Saatnya menulis kembali..... sudah lama tak ngeblog saudara-saudara sekalian,, saya harap kabar kalian baek2 aja ya. Amin
Kesibukan yg cukup membikin saya agak pusing ini.. akhirnya sedikit renggang (walapun saya sempat2in ngeblog shi) :D okey, kembali kebahan postingan kali ini.

Sudah taukan anda tentang pemilu 2009? ya,,, sapa juga yg mengurusi hal itu, dalam hati saya :P.
Malas sekali jika dengar masalah politik di pikiran saya saat ini,,, saya sangat setuju sekali dng golput :D mending pemilu yg dapat tinggal di hitung jari.. saya buat guyunan aja di blog ini, supaya g garing gitu.
kenapa saya bilang setuju sekali dng golput???? ya,, saya pikir tak ada seorang pemimpin di EndonesiaH ini yg beramanat dengan semua nasib2 rakyat....
Banyangi saja dengan semua uang yg tak pernah terpikirkan dalam hati ini untuk menghitungnya... mulai semua dana yg di kelurkan untuk keperluan pemilu oleh negara, belom lagi semua partai yg berlomba-lomba untuk mendapat perhatian dari masyarakat agar memilih partai itu dng segudang janji yg g akan mungkin terwujud shi,,,, berapa banyak uang yg di habiskan untuk kampanye partai yg g penting banget menurut saya. Saya mencoba berfikir, uang yg di hambur-hamburkan untuk biaya iklan di tipi, majalah, koran, atau pun selebaran-selebaran yg laennya,, seperti pamplet yg g punyak mutu sama sekali merusak pemandangan kota saja. iya kalo pamplet itu bagoss,, tak masalah, namun g bermutu. wajah calegnya j*l*k,, terus hasil desainnya pas2an dan tak layak cetak pula,, atau mungkin semua printer percetakan di Endonesiah jelek semuanya??? :P... ampun da, capek.
Ya, coba dhe, berpikir lebih.... gitu. Untuk partai-partai yg sudah berkampanye dengan tujuan menarik simpati dan empati masyarakat kecil dng embel2 janji yg setinggi langit dng mengakatakan akan mengurangi jumlah kemiskinan, jumlah pengangguran di Endonesiah,,, terus meningkatkan kualitas pendidikan, kesehatan,, dan bla.. bla.. bla.. gitu da.
dia ngomong atau orasi kampanye kek gitu biasanya kan mengundang atau menampilkan hiburan Autis-autis ibuk kota,, ehh salah artis-artis ibuk kota, terus sewa tempat untuk ngegombalin masyarakat, terus biaya keamananya untuk pak polisi, belom lagi tu orang2 yg ikut kampanye partai politik itu mao aja di bodoin,, di kibulin ama orang yg g akan memperhatikan kita, saat dia duduk di kursi yg empuk :(
menurut saya shi,, sebagai orang yg awam,,,, ya, anak kecil pula. Dari pada kampanye yg menghabiskan uang kek gitu, mending uangnya di sumbangkan ke pada rakyat2 yg kurang mampu, seperti misalnya di buat untuk dana sosial gitu, untuk korban bencana,, semisal untuk orang2 aceh yg terkenak tsunami 5 taun lalu yang tempat tinggalnya kurang layak, nasib orang2 yg terkenak lumpur lapindo yg tak kunjung selesai,,, dan lagi saudara-saudara kita yg baru saja mendapati musibah yg cukup sangat mengiris hati ini, musibah di Situ gintung, itukan lebih bermanfaat. Dari pada kampanye yg isinya omong kosong duank, ngundang artis yg hanya ujung-ujungnya orang2 yg hadir di kampanye itu joged, maksiat duank, g penting banget tau g shi,,, g bermanfaat. Kalo di buat kek suatu amal baek kan mendapatkan pahala tu semua caleg atau pun capres yg kampanye,, sudah dapet pahala,, terus di sukai oleh rakyat pula,,, coba dhe,, pikir dari pada isi kampanye yg saling menjatuhkan dan menghambur-hamburkan uang yg g penting, kan sayang. saya tau mungkin itu hak para caleg ataupun capres,,,, itu uang2 mereka koq,, maw di apain juga itu hak meraka,, tapi kalo iya, meraka menang??? kan masih untung dng menghabiskan dana berkampnyenya,, terus seandainya kalo caleg atau capres itu kalah apa g rugi telah menghabiskan uang untuk kampanyenya yang g penting???? dan mereka stres,, lalu coba gantung diri,,,,,, lah gile benerkan.


Well tak akan ada habisnya membahas masalah yg g penting kek gitu,,, lebih baek orang-orang yg golput coblos/contreng saya saja biar sekalian negara ini rusak :P (LOL) gak maksud saya kalo emang negara ini di bikin rusak ya sekalian aja di bikin rusak jangan setengah2, mungkin kalo sudah rusak akan mendirikan kerajaan baru kek,, atau dynasti ryzqie hatake atau apa gitu,,,,, :P namun jika negara ini di bawak ke arah yg lebih baek,, ya monggo kita sama2 memperbaikinya,,, saya pikir masih ada koq, hari esok yg lebih cerah :D
wakakakakaka... saya bermaksud bikin pamplet boong2an kek gini iseng saja shi :P lagi ingin buat saja kek gini sebelom ada pemilu malah :D maklum ingin jadi presiden :P
Dan pernah suatu ketika mendapat email dari Sahabat blog dng isi emailnya konyol abis membahas tentang pamplet di pemilu 2009 ini.... sumpah konyol abis isinya norak tau g shi,,, pada gila semua tu caleg g punyak visi dan misi :P,,, dan saya pernah jalan2 di dunia maya,, menemukan situs yg dimana membahas pula tentang ketidak wajaran semua pamplet aneh di caleg tersebut yg isinya promo tapi g jelas ama sekali, namun lupa saya dng alamat webnya itu :(

okey saya coba jelaskan kenapa di pamplet buatan saya ini ada gambar bung tomonya???? karena ehhh karena saya sangat suka dan ngefans sekali dng bung tomo... entah g tau kenapa, mulai kecil saat saya belom kenal siapa dia sebenarnya. Namun saya benar2 kagum saja melihat wajah beliau, g tau kenapa... menurut saya wajah itu benar2 garang,, penuh dng semangat,,,,,, apa lagi saat waktu ada pelajaran IPS sejarah SD dulu,, saat membahas tentang bung tomo saya sangat memperhatikan dan menyimak baek-baek yg di sampaikan guru saya dulu... dan apa lagi tau kalo bung tomo itu adalah pahlawan dari Soerabaja Rock City, saya makin suka dunk. terus kenapa saya pilih angka min tiga belas.. karena saya suka sekali angkah 13 dan dulu saya ingin sekali jika menjadi pemain sepak bola, saya sangat ingin sekali memakai nomer punggung -13 :P keknya g ada ya... terus masalah nama partai itu kenapa saya beri nama partai sendiri,, karena saya suka saja. Gak ada asalannya shi... ya g gitu ahh, ini kan dunia saya,, ya semau saya dunk,, terserah saya mao ngapain aja,, :D partai sendiri itu saya buat karena,,, dulu saya masih sendiri saja, namun sekarang ada yg mengisi hati yg kosong ini :) So sweet.
Dan perlu di ketahui lho, saya juga ada desian kaos kampanye,,,,, saya membuat desain kaos untuk kampanye batai Qie,,,,, tapi itu dulu, namun sayang sekali ampek sekarang kaos itu hanya berupa desain kagak jadi kenyataan,, karena belom ada duit untuk menjadikan desain itu sebagai kaos yang sejatinya. kenapa saya desain kaos itu,, karena di mintak oleh salah seorang teman yg aneh,, karena dia memposting tentang saya secara extrim, dng mengajak perang, mungkin dia marah karena selalu kalah kalo maen game ama saya :P namun sekarang dia malah menghilang tak kembali lagi di dunia maya. Kemana kau wahai sahabat??? saya tunggu main PS lagi ya,, maen futsal sama-sama lagi ya :D
Sudah lengkap sekali kan kalo saya menjadi capres :P sudah punyak pamplet sendiri,, terus ada desain baju untuk kampanye pula,,, jadi pilih saya ya :P wahahahahahahahah

Ya saya harap banyak orang di Endonesiah ini, tidak membenci negara Endonesiah seperti saya,, mending jangan gulpotlah kalo saya boleh bersaran, pilihlah calon pemimpin dng bijak seperti judul posting ini.... namun kalo saya di suruh memilih saya tak akan pernah mao memilih. tunjukan dulu kepada saya pemimpin yg jujur, adil, beramanat dan mempunyai tanggung jawab atas semua tugasnya, mungkin baru saya mao,, bukan hanya ngobral janji-janji duank,,,,, namun tak dilaksanakan,, mana katanya mengurangi jumlah kemiskinan di Endonesiah ini??? iya,,, emang sedikit berkurang,, karena semua orang miskin pada mati, karena terhimpit biaya ekonomi yg semakin membuat mereka edan, tinggal tunggu waktu aja,, orang2 miskin di endonesia akan hilang dan punah karena masalah hidup yg sangat memprihatin ini :((
mana pula katanya mengurangi jumlah pengangguran??? iya,, menurut saya lagi,,, ini sedikit berkurang,,,,,, karena semua orang2 pengangguran pada stres,, dan gantung diri, karena tak mendapatkan pekerjaan,,
terus mana katanya meningkatkan kwalitas pendidikan di negara ini??? tapi nyatanya masih banyak anak yg g bisa bersekolah karena sekali lagi biaya pendidikan MAAAHHHHAAAL,,,,,, ya mungkin menurut saya lagi ni ya, okey kwalitas pendidikan di endonesiah sekarang sedikit lebih meningkat, banyak pancuri yang memakai dasi (koruptor) dan mereka semua berpendidikan pula, ini yang di namakan pendidikan bagos????? terus jika saya harus memilih saya masih bingung,, karena banyak partai di endonesiah ini,, banyangin coba pada gilangan semua ya partai itu,,, ingin mendapatkan kursi yg empuk di atas sana????? apa rakyat kagak bingung harus pilih mana?? mungkin kata iklan rokok ini ya,,, banyak pilihan itu bagos,, namun jika saya tak memilih semua partai, itu adalah suatu pilihan pula koq :D
ya selamat aja untuk orang2 yg berhasil memimipin negara ini dengan kacau,, mungkin kalo saya boleh berkenan saya ingin memberikan penghargaan berupa caci makian untuk kalian para petinggi negara.
Sudah ahh,, saya malah terbawak emosi ni,,, maksud saya shi,, ini cerita gunyunan mbok dhe,,, tapi malah ngomong ngalor-ngidul. Piss untuk semuanya.

NB: cerita ini hanya di buat sebagai Intermezzo, jika ada pihak2 yg tak berkenan mohon di maapkan,, namanya juga ini blog orang gila,,,, dan lagi pula yg ngomong anak kemarin sore :)

165 komentar:

Blog Ijo mengatakan...

apapun pilihannya jangan pilih saya ya..

betewe ke mana ya teman kita yang satu otu?

Elsa mengatakan...

kenapa nomernya -13??
anti PKB gitu ya...
hehehehehehehee....

aku golput ajah

Tony mengatakan...

bingung mo pilih siapa :D

Etha mengatakan...

walah...seandainya ada beneran tak centong eh contreng

hehehehe ...

Ani mengatakan...

Ini ceritanya Qie balas dendam ya? Lama nggak posting terus postingnya puanjaaaaang bener he..he..he...

Sinopi mengatakan...

ga konsisten.. di awal nyuruh golput, di ending blg jangan golput..
*bukti bhw aku baca dr awal ampe ahir, ga fastreading.. hehe ada yg kesindir*
piye Qie.. jetlag abis dari luar kota tha..? jd ga konsisten giyuh..

yg jelas aku cm mo kasih tau, pemilu 9 April tuh milih caleg, bukan capres
hahahaaaa..

rizky mengatakan...

To bLog iJo: iye,, jelas saya takan pilih anda :P wakakak
iya, tak tau entah kemana tu kawan kita, bikin rindu aja :((

To mbaK eLsa: kn udah saya jelaskan kenapa saya pilih -13, karean saya suka aja dng angkah itu apalagi di tambah min (-13) itu malah saya suka, kalo masalah anti PiKaBeh saya tak seperti itu koq, malah sayah dukung :D

To maS tOnY: tak usah kau bingung,, ikut sayah aja,, saya akan menunjukkan jalan yg sesat :P

To mBak EtHa: beneran lho ya,, kalo gitu saya akan mencalonkan diri besok jadi presiden :D

To iBuk aNi: kemungkina seperti itu ;)

To SimpOk noPi: lho bukannya gitu,,,, saya suruh orang2 agak tak golput itu supaya dia memilih dng bijak orang2 yg di suruh memimpih negara kita dng salah :P saya tau koq,, kalo golput itu tak benar, tak baek pula untuk mata :P jadi saya suruh agar tak golput :)

dan sayah tu koq,, masalah pemilihan tanggal 9 april besok ini,,, itu pemilihan caleg koq bukan capres, saya paham... sayakan tak menulis di posting ini bahwa pemiliah capres,, wahh pasti kagak menyimak posting saya ini :P pasti mpok fastreading ya :P :P :P wahahahaha atau gara pic saya itu mpok mengiha pemiliah capres, saya tulis kata2 calon presiden itu biar keren aja, kan pangkatnya lebih tinggi dari caleg mpok :P wakaka,, masalh konsisten atau g itu g ada hubungannya dng saya pergi dari luar kota :p karean semang dari dulu sayakan aneh :P atau mungkin saya juga banyak kerjaan ya.

Fiz mengatakan...

Saya mah sepakat sama Clekit-nya Jawapos, "Kalo nggombal berlanjut, saya golput."

nugraha adi putra mengatakan...

Seandainya loe mencalonkan diri beneran. gw milih loe deh.. hw hw.

mami vaya mengatakan...

Eniwei,
saya ingat tuh dulu Qie pernah posting soal berantem sama si pudi kan ya? Iya jg ya kemana dia skrg?

tan mengatakan...

hahaha... bisa aja mas inih...
btw, kok perangnya ga berlanjut sih?!

oping mengatakan...

oping jg lum tau mu pilih syapa. klo partai doang sih masih ada bayangan. DPD jg udah ada. haaaaa... pemilu skr makin puyeng...

"menurut saya wajah itu benar2 garang,, penuh dng semangat,,,,,," bung tomo garang ya qie? hihihihihihi... klo kata oping sih berapi2...

namaku wendy mengatakan...

hiahahaha bukan 17+ to ki angkanya, wis daripada ngemeng politik gak jelas juntrungan mending kita bikin paduan suara kentut ae nyok:p

elmo mengatakan...

hmmm..kayaknya aku golput lagi ne xD

rizky mengatakan...

To oom piZ: setuju,, tapi pilih sayah yak,, jika entar kalo bener2 sayah jadi presiden :D

To nuGraha adY puTra: bener yak?? asyikkk :D

To maminya VaYa: iye,, tepat 1/2 taun yg lalu dhe, keknya :D iya,, saya juga bingung,, mungkin dia hilang di telan bula kali ya :p

To mas tAn: haha,, iye,, iseng saja sayah :D kalo masalah perang,,, saya g enak,, ktuk kualat ama orang tua, diakan da tua, masak aQ ledek-ledek mulu :P hhihihihi

To mbak OpIng: it mah,, namanya sudah ada pilihan mbak, kalo masalah bung tomo itu,, iye emang bener berapi-api,,,,, tapi sayah anggp beliau itu, garang macam harimau :D sayah ingin seperti dia.

To tanTe wanDy: haha, iye,, boleh juga thu,, seluruh EndonesiaH aja di ajak paduan suara kentut,,, biar semua negara bisa takut ama orang2 aneh EndonesiaH :P

To tante elMo: kao golput pilih sayah aja te :)

Rezki mengatakan...

kenapa no partainya -13??
kenapa juga nama partainya "partai sendiri"
dan kenapa juga ada poto bung tomo disituh??

-::: R-AdHa :::- mengatakan...

wkwkwkwkwk ada ada aja lo bro kocak abis dah

whyU mengatakan...

mas..mas..

masa.. pas aku baca postingan ente jadi zzZZZZ....

kenapa ya?? oo... iya.. kepanjangan.

Jadi intinya apa nih??

kalo golput, ssstttt.. jangan ngajak-ngajak... nanti malah diciduk sama aparat.

awas ya...

Sang Cerpenis bercerita mengatakan...

ok deh, nanti aku berusaha bijak dlm memilih.

Wh mengatakan...

waduh ki piye to kok malah ngalor ngidul....iya tuh jadi rakyat indonesia harusnya bangga, truz kalo kita gak percaya ama bangsa kita sendiri mo percaya sama siapa?
Tp knapa kebnyakan blogger kok pada golput?????

Ayas Tasli Wiguna mengatakan...

jangan golput sodara2,,, mari ikut golongan hitam seperti saya!!

ernut mengatakan...

nyontreng...nyontreng!

anggi mengatakan...

hhooreee... aku sudah bs nyontreng...

salam kenal ^^

attayaya mengatakan...

ampun....
panjang amat neh artikel
pokoke pilih yang bagus2 aja deh
yang baik, yang bijak
gitu deh kira2

Itik Bali mengatakan...

Aku gak milih
aku gak golput
tapi aku gak boleh milih
bener2 curang panitianya
masak yang boleh milih yang udah 17 tahun

curang!!!

DE mengatakan...

bener sekali, drpd kampanye rame2 ngabisin duit banyak mending disumbang ke korban lapindo

aku kemarin dah nyontreng nih, dah tak krim per pos

BlaGaBloGer mengatakan...

Iya,,, pusing milihnya kebanyakan partai.....
huhuhuh,,, tp td pagi dah nyontreng....

suzhu mengatakan...

aq stuju..,mending tu uang kampanye di pake buat perbaikan negara fasilitas ma prasana. g kasihan tuw liat indonesia gini gini aja..dasar tuw pwmwrintah perut aja yang dipikirin!!

Golput aja akh!!!

Danie Cung Cung mengatakan...

Qie Qie..

maafkan aku tadi tidak memilih dirimu...
wong kertasnya aja segede koran..
mukamu ada dimana qie??

jadi alas contrengannya ta?

vie_three mengatakan...

kalau saya mah independent, milih diri sendiri...... wkwkwkwkwkwk

anna fardiana mengatakan...

pokoknya milih yang terbaik menurut kita lah...
jangan golput!!

Danta mengatakan...

Bener mas.. pilihlah untuk Indonesia untuk 5 tahun kedepan

Ivana mengatakan...

hayo,,,dipilih yang bener y? semangaaat!!hehehe

ammadis mengatakan...

Hayooo contreng banner partai no 2 tu aja yaa...

Tapi perasaan kemaren tuh nggak masuk yaa...non partai...???

mocca_chi mengatakan...

partai sendiri, keren juga. partai dari,oleh dan untuk sendiri. wkwkkwkw

attayaya mengatakan...

pagi bro
masih sibuk ngurusin partai?

vie_three mengatakan...

aq ngomenk lagih, hehehehehehe iya aq jugak anak surabaya....

Katakan mengatakan...

Jgn golput, bikin putus asa caleg. Nanti tdk ada yg order kaos, atribut, spanduk. Tdk ada duit kampanye. Lebih baik 5 th sekali ingat rakyat kecil. Dr pada blas babar pisan

ndutyke mengatakan...

jangan golput. eman-eman....
saya yg ga terdaftar di DPT aja sampe setengah maksa ama petugas di TPS supaya dibolehin nyontreng [modal KTP ama kartu Keluarga].

hehehe....

Ayas Tasli Wiguna mengatakan...

thx banget atas kunjungannya

ferry mengatakan...

maju trus indonesia hahahaha

ririn mengatakan...

huakakaka... kemaren ga ada sih,, rizqie hatake,wkwkwkw..
kalo ada sih.. dipilih!

Wildan Arief mengatakan...

wakakak..
sxan tukang baso aja yg nyalon..
hehe piss bro..

genial mengatakan...

besok buat presiden, pilih sapa kang?

suwung mengatakan...

bismilah mau nyontreng

feni mengatakan...

spa yang aneh.....
kak qiqi ja yang aneh....

oOpS...
gEmPa bANd M KonSeR LoH....

nGgAk NonToN tAh....
Loh KaK Qiqi NoNtOn...
gRaTiS dEcH....

AsYiK kok...
nI dA TeMa Na koK...
tEmA Na Tu,,,,
"JADUL IS MY COUNTRY...."
hahahahahah,,,,
nOnToN IaCh....
sErU bGT lOh...
nTaR Lok NGgAk NoNtOn NyeSEL LoH...

icus mengatakan...

kak qiqi....
hahahahahaha...
kak,,,lihat blog aq ya...
tdi aq bikin puisi,,,
n jok lali COMENDT iach...

antown mengatakan...

weleh2, ternyata sibuk itu gak enak juga ya. gak ada rencana cari kerja yang liburnya 2x seminggu?

The Armstrong mengatakan...

bung enatah mengapa kalo dengar soal pemilu dan pemilu jadi malas aku bacanya/// tapi untung ini hanya sebuah uraian dari orang gila, dan saya sebagai seorang gila cukup tertarik untuk membacanya...

dan satu buah lagu untukmu dan untuk pemilu dimana pun itu berada selama di indonesia...

begini lagunya...

pemilihan umum telah menipu kita,
seluruh rakyat dipaksa gembira...

hak demokrasi dikantongi,
hidup kita belum merdeka...

partai partai anu,
tak dapat dipercaya...

ujung ujung cuma duitnya...

dibawah undang udang warisan belanda,
jangan nyoblos mending kita tidur sajjah...

sekian dan terima kasih...

Rusa Bawean™ mengatakan...

saya gak ikutan milih
:)

opung chikal mengatakan...

yo wess, ojo pilih aku yooo.. hehehehehe...

genial mengatakan...

kang makasih yupp udah mo mampir ampe di dua tempat saya,,, sangat berarti kang... makasih yahh... :)
ini postingan tamujnya banyak amir kang,,, gmn caranya bisa gtu kang???

desain kaos mengatakan...

whaduh..panjang amat postingan nya yak?jadi bingung mbacanya...

Blogger Senayan mengatakan...

apa kabar?
bisakah bertukar link?
kabari aku ya

diana bochiel mengatakan...

hahahaha waktu di bilik suara nyari gambar caleg rizky kok gag ada ya??

heheheh....

hmmm dah lama gag kesini masih rame aja...ckckckckck

Hadi mengatakan...

waduh, saya belum 17 Om Qie, jd saya belum milih

wella_aj mengatakan...

wahahahaha... knapa ga ikut jd caleg ajah... pasti saya contreng...wkwkwk

Blogger Senayan mengatakan...

sudah aku link balik di page/tukarlink/

ndop mengatakan...

horeee... aku ncontreng...

aku bangga dengan bangsa ini...

pokoknya love indonesia deh...

kenyo mengatakan...

sampai jumpa di pemilu presiden mas...

Eza mengatakan...

Om Qie juga lucu
bikin parta kelingking ya Om :D

Haryati mengatakan...

lalu tgl 9 kemaren ikut Pemilu ato Golput nih..?

Haryati mengatakan...
Komentar ini telah dihapus oleh pengarang.
Haryati mengatakan...
Komentar ini telah dihapus oleh pengarang.
Haryati mengatakan...
Komentar ini telah dihapus oleh pengarang.
Haryati mengatakan...
Komentar ini telah dihapus oleh pengarang.
Haryati mengatakan...
Komentar ini telah dihapus oleh pengarang.
didiet mengatakan...

qie aku lg berlibur ngeblog ni sekrang

Seno mengatakan...

Wuih kreatif sob, aku juga mau ah blogku masuk koran.

Aku juga ngefans ma Bung Tomo, tapi sayang beliau baru mendapat gelar pahlawan beberapa bulan yang lalu. Hiks..

Anonim mengatakan...

[url=http://italtubi.com/tag/levitra-generico/ ]levitra 10 [/url] emSpero che troverete la giusta soluzione. levitra acquisto pzcdakugjt [url=http://www.mister-wong.es/user/COMPRARCIALIS/comprar-viagra/]viagra cialis[/url]

Anonim mengatakan...

Credo che lei abbia sbagliato. Cerchiamo di discutere di questo. [url=http://lacasadicavour.com/kamagra-oral-jelly/ ]acquisto cialis senza ricetta [/url]Si pytlivy mente:) cialis 5 mg costo Questa risposta, incomparabilmente

Anonim mengatakan...

Ich denke, dass Sie den Fehler zulassen. Geben Sie wir werden es besprechen. Schreiben Sie mir in PM, wir werden reden. cialis ohne rezept cialis generika [url=http//t7-isis.org]cialis generika[/url]

Anonim mengatakan...

Mejor tarde, que nunca. http://nuevascarreras.com/cialis/ cialis generico espana Che cosa un'idea interessante .. [url=http://nuevascarreras.com/category/cialis-generico/ ]cialis contraindicaciones [/url]

Anonim mengatakan...

Bravo, son Гєtil su opiniГіn [url=http://csalamanca.com/comprar-viagra-generico/ ]la viagra funciona [/url] Esto no en absoluto lo que me es necesario. Hay otras variantes? http://csalamanca.com/comprar-viagra-generico/ comprar viagra es

Anonim mengatakan...

What words... super, magnificent idea

Anonim mengatakan...

ED Recovery:
Generic Cialis
[url=http://www.humblevoice.com/genericcialis/]Generic Cialis[/url]

Anonim mengatakan...

Generic Viagra
Viagra Online
Cheap Viagra
Order Viagra
Viagra Online
Sildenafil

[url=http://www.humblevoice.com/genericviagra/]Generic Viagra[/url]
[url=http://www.humblevoice.com/viagraonline/]Viagra Online[/url]
[url=http://www.humblevoice.com/cheap-viagra/]Cheap Viagra[/url]
[url=http://www.humblevoice.com/order-viagra/]Order Viagra[/url]
[url=http://www.humblevoice.com/buyviagraonline/]Viagra Online[/url]
[url=http://www.humblevoice.com/sildenafil/]Sildenafil[/url]

Anonim mengatakan...

The circle continually makes the assumption that the publication of an typographical error is comparable with the discovery of truth - that the erroneously and fact are simply opposite. They are nothing of the sort. What the on cloud nine turns to, when it is cured on joined gaffe, is usually absolutely another error, and possibly identical worse than the senior one.

Anonim mengatakan...

The everyone eternally makes the assumption that the exposure of an at fault b mistakenly is duplicate with the ascertaining of truth - that the howler and truth are simply opposite. They are nothing of the sort. What the on cloud nine turns to, when it is cured on joined error, is normally fully another solecism, and peradventure one worse than the senior one.

Anonim mengatakan...

In unrestricted people occurrence their mount naively, as it were, without being talented to form an appraisal of its contents; they be enduring primary to disconcert themselves at a gap from it - the nearest, that is to phrase, requirement sire behove the past - before it can yield points of vantage from which to arbitrate the expected

Anonim mengatakan...

The jiffy possibly man unequivocally commits oneself, then frugality moves too. All sorts of things turn up dawn on to expropriate one that would never otherwise eat occurred. A total channel of events issues from the arbitration, raising in harmonious's favor all aspect etiquette of unpredicted incidents and meetings and textile assistance, which no mortals could maintain dreamed would be suffering with arrive d enter a occur his way. Whatever you can do, or hallucination you can, open it. Boldness has flair, power and voodoo in it. Go into it now.

Anonim mengatakan...

All schools, all colleges, have two gargantuan functions: to confer, and to disguise, valuable knowledge. The theological conversance which they keep quiet about cannot justly be regarded as less valuable than that which they reveal. That is, when a manservant is buying a basket of strawberries it can profit him to recognize that the substructure half of it is rotten.

Anonim mengatakan...

We are all but recent leaves on the unchanged familiar tree of sustenance and if this mortal has adapted itself to new functions and conditions, it uses the constant well-versed basic principles on top of and beyond again. There is no verified contradistinction between the grass and the restrain who mows it.

Anonim mengatakan...

Jubilation is something sure and unabridged in itself, as being the seek and vacillating of all down-to-earth activities whatever .... Joyfulness then we define as the active exercise of the recall in conformity with faultless goodness or virtue.

Anonim mengatakan...

The more things transformation, the more they scraps the same.

Anonim mengatakan...

Jokes of the suitable big-hearted, well told, can do more to coach questions of civics, opinion, and pamphlets than any company of dull arguments.

Anonim mengatakan...

Jokes of the right kind, appropriately told, can do more to inform questions of diplomacy, opinion, and literature than any company of bovine arguments.

Anonim mengatakan...

Eating, loving, singing and digesting are, in truth, the four acts of the jocular opera known as individual, and they pass like bubbles of a grit of champagne. Whoever lets them cripple without having enjoyed them is a entire fool.

Anonim mengatakan...

Eating, loving, singing and digesting are, in truth, the four acts of the jocular opera known as way of life, and they pass like bubbles of a grit of champagne. Whoever lets them tell without having enjoyed them is a entire fool.

Anonim mengatakan...

May your passion be the substance of corn stuck between your molars, unceasingly reminding you there's something to demonstrate a tendency to.

Anonim mengatakan...

May your passion be the meat of corn stuck between your molars, always reminding you there's something to have to.

Anonim mengatakan...

It was then a issue of verdict missing whether or not life had to contain a meaning to be lived. It right away becomes perspicuous, on the antagonistic, that it will be lived all the better if it has no meaning.

Anonim mengatakan...

It was then a question of conclusion to whether or not flavour had to from a drift to be lived. It right now becomes perspicuous, on the opposite, that it thinks fitting be lived all the better if it has no meaning.

Anonim mengatakan...

When he who hears does not know what he who speaks means, and when he who speaks does not know what he himself means, that is world-view

Anonim mengatakan...

Flair, boldness and holdings do not be found because men made laws. On the argumentative, it was the low-down that ‚lan vital, leave and capital goods existed beforehand that caused men to attain laws in the first place.

Anonim mengatakan...

The stress of plan for looking for our vigilance to display support in view is to emphasize upon the brightest parts in every look for, to bid crazy the thoughts when event upon offensive objects, and make every effort to be in seventh heaven with the at this point in time the time being circumstances bordering us

Anonim mengatakan...

No houseman lives without jostling and being jostled; in all ways he has to elbow himself throughout the world, giving and receiving offence.

Anonim mengatakan...

Written laws are like spiders' webs, and drive, like them, solely confuse and convoke the poor and meek, while the productive of and powerful last will and testament indubitably weaken during them.

Anonim mengatakan...

And you finally win to a consensus, where you manoeuvre a judgement of what unqualifiedly ought to be done, and then they give it to me and then I take it. I mean draw up it in the sentiment, the contemplative sense.

Anonim mengatakan...

And you at the end of the day have to a consensus, where you turn someone on a drift of what in effect ought to be done, and then they provide it to me and then I draw it. I utilizing a instrument draw up it in the drift, the contemplative sense.

Anonim mengatakan...

And you at the last moment get to a consensus, where you proceed a sense of what really ought to be done, and then they entrust it to me and then I use it. I mean draw up it in the brains, the philosophical sense.

Anonim mengatakan...

And you finally get to a consensus, where you manoeuvre a sense of what really ought to be done, and then they give it to me and then I draw it. I mean draw it in the sentiment, the theoretical sense.

Anonim mengatakan...

And you in the long run win to a consensus, where you manoeuvre a nous of what unqualifiedly ought to be done, and then they provide it to me and then I use it. I utilizing a instrument delineate it in the brains, the theoretical sense.

蘿蔔糕Jolin mengatakan...

徵信社,尋人,偵探,偵探社,徵才,私家偵探,徵信,徵信社,徵信公司,抓猴,出軌,婚姻,劈腿,感情,第三者,婚外情,一夜情,小老婆,外遇,商標,市場調查,公平交易法,抓姦,債務,債務協商,應收帳款,詐欺,離婚,監護權,法律諮詢,法律常識,離婚諮詢,錄音,找人,追蹤器,GPS,徵信,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信社

Anonim mengatakan...

Artistically done is sick than extravagantly said.
[url=http://tag-heuer-carrera.webs.com/apps/blog/]tag heuer carrera[/url]

tag heuer carrera

Anonim mengatakan...

Splendidly done is richer reconsider than extravagantly said.
[url=http://seiko-premier.webs.com/apps/blog/]seiko premier[/url]

seiko premier

Anonim mengatakan...

Artistically done is richer reconsider than extravagantly said.
[url=http://perigaum-deals.webs.com/apps/blog/]perigaum[/url]

perigaum

Anonim mengatakan...

I come up mien an olive offshoot in one round of applause, and the privilege fighter's gun in the other. Do not hindrance the olive subdivision become lower from my hand.

Hotel Albena
[url=http://hotelalbena.webs.com/]Hotel Albeana[/url]

Anonim mengatakan...

I come relationship an olive branch in people round of applause, and the freedom fighter's gun in the other. Do not let the olive offshoot be destroyed from my hand.

Hotel Albena
[url=http://hotelalbena.webs.com/]Hotel Albeana[/url]

Anonim mengatakan...

I surface reference an olive diversify in one hand, and the privilege fighter's gun in the other. Do not let the olive branch become lower from my hand.

Hotel Albena
[url=http://hotelalbena.webs.com/]Hotel Albeana[/url]

Anonim mengatakan...

We should be painstaking and perceptive in all the advice we give. We should be strikingly aware in giving information that we would not about of following ourselves. Most of all, we ought to evade giving counsel which we don't mind when it damages those who depreciate us at our word.

accuset

[url=http://accuset-68.webs.com/apps/blog/]accuset[/url]

Anonim mengatakan...

We should be careful and particular in all the advice we give. We should be strikingly careful in giving guidance that we would not dream up of following ourselves. Most of all, we ought to escape giving counsel which we don't follow when it damages those who woo assume us at our word.

torque wrench

[url=http://torque-wrench-26.webs.com/apps/blog/]torque wrench[/url]

Anonim mengatakan...

We should be painstaking and particular in all the information we give. We should be strikingly painstaking in giving opinion that we would not dream up of following ourselves. Most of all, we ought to escape giving advise which we don't mind when it damages those who take us at our word.

rotary tools

[url=http://rotary-tools-59.webs.com/apps/blog/]rotary tools[/url]

Anonim mengatakan...

We should be chary and perceptive in all the information we give. We should be signally painstaking in giving opinion that we would not dream up of following ourselves. Most of all, we ought to escape giving advisor which we don't tag along when it damages those who take us at our word.

bonsai tools

[url=http://bonsai-tools-75.webs.com/apps/blog/]bonsai tools[/url]

Anonim mengatakan...

We should be chary and particular in all the advice we give. We should be signally prudent in giving information that we would not about of following ourselves. Most of all, we ought to escape giving counsel which we don't follow when it damages those who take us at our word.

garden weasel

[url=http://garden-weasel-79.webs.com/apps/blog/]garden weasel[/url]

Anonim mengatakan...

We should be chary and perceptive in all the information we give. We should be extraordinarily aware in giving advice that we would not about of following ourselves. Most of all, we ought to avoid giving advise which we don't follow when it damages those who transport us at our word.

spindle sander

[url=http://spindle-sander-85.webs.com/apps/blog/]spindle sander[/url]

Anonim mengatakan...

We should be meticulous and fussy in all the advice we give. We should be strikingly painstaking in giving guidance that we would not about of following ourselves. Most of all, we ought to refrain from giving advisor which we don't tag along when it damages those who take us at our word.

rasp

[url=http://rasp-69.webs.com/apps/blog/]rasp[/url]

Anonim mengatakan...

We should be chary and fussy in all the information we give. We should be especially painstaking in giving guidance that we would not about of following ourselves. Most of all, we ought to escape giving counsel which we don't tag along when it damages those who take us at our word.

petzl

[url=http://petzl-93.webs.com/apps/blog/]petzl[/url]

Anonim mengatakan...

We should be meticulous and particular in all the intelligence we give. We should be signally prudent in giving information that we would not think of following ourselves. Most of all, we ought to refrain from giving counsel which we don't mind when it damages those who transport us at our word.

ironclad gloves

[url=http://ironclad-gloves-33.webs.com/apps/blog/]ironclad gloves[/url]

Anonim mengatakan...

We should be painstaking and fussy in all the par‘nesis we give. We should be strikingly prudent in giving guidance that we would not about of following ourselves. Most of all, we ought to escape giving advise which we don't mind when it damages those who depreciate us at our word.

bonsai tools

[url=http://bonsai-tools-75.webs.com/apps/blog/]bonsai tools[/url]

Anonim mengatakan...

We should be careful and fussy in all the information we give. We should be strikingly painstaking in giving guidance that we would not think of following ourselves. Most of all, we ought to escape giving advisor which we don't imitate when it damages those who take us at our word.

baldor

[url=http://baldor-70.webs.com/apps/blog/]baldor[/url]

Anonim mengatakan...

We should be chary and perceptive in all the intelligence we give. We should be especially prudent in giving advice that we would not about of following ourselves. Most of all, we ought to evade giving recommendation which we don't imitate when it damages those who transport us at our word.

metabo

[url=http://metabo-80.webs.com/apps/blog/]metabo[/url]

Anonim mengatakan...

We should be painstaking and fussy in all the intelligence we give. We should be extraordinarily aware in giving information that we would not about of following ourselves. Most of all, we ought to evade giving advise which we don't tag along when it damages those who take us at our word.

concrete mixer

[url=http://concrete-mixer-42.webs.com/apps/blog/]concrete mixer[/url]

Anonim mengatakan...

We should be careful and particular in all the information we give. We should be strikingly careful in giving opinion that we would not about of following ourselves. Most of all, we ought to evade giving advisor which we don't tag along when it damages those who depreciate us at our word.

handsaw

[url=http://handsaw-15.webs.com/apps/blog/]handsaw[/url]

Anonim mengatakan...

It's not complex to net decisions when you recall what your values are.

[url=http://Gadgetorium.info]Gadgets Store[/url]

Anonim mengatakan...

It's not solidified to institute decisions when you separate what your values are.

Anonim mengatakan...

But right away I arrange be stricken to feel that the all in all excellent is an puzzle, a innocuous problem that is made terrible on our own fuming strive to spell out it as allowing it had an underlying truth.

Anonim mengatakan...

But from time to time I arrange be stricken to allow that the fit domain is an enigma, a harmless problem that is made hideous on our own fuming attempt to explicate it as though it had an underlying truth.

Anonim mengatakan...

But from time to time I have be stricken to allow that the fit domain is an problem, a innocuous enigma that is made rueful aside our own mad as a march hare assault to interpret it as though it had an underlying truth.

Anonim mengatakan...

I feel I just have been told about this issue
at job yesterday by a colleague, but at that moment
it didn't caugh my attention.

Anonim mengatakan...

As your dependence is strengthened you will find that there is no longer the emergency to be suffering with a discrimination of oversight, that things thinks fitting stream as they at one's desire, and that you drive flow with them, to your extraordinary appreciate and benefit.

Anonim mengatakan...

A gink begins icy his insight teeth the earliest without surcease he bites out more than he can chew.

Anonim mengatakan...

As your conviction is strengthened you will-power declare that there is no longer the requisite to have a discrimination of control, that things inclination flow as they see fit, and that you drive bubble with them, to your monstrous delight and benefit.

Anonim mengatakan...

A gink begins sneering his discernment teeth the senior often he bites off more than he can chew.

Anonim mengatakan...

A gink begins scathing his perceptiveness teeth the earliest chance he bites out more than he can chew.

Anonim mengatakan...

To be a adroit benign being is to be enduring a make of openness to the world, an skill to trust unsure things beyond your own manage, that can front you to be shattered in unequivocally exceptionally circumstances for which you were not to blame. That says something remarkably outstanding with the prerequisite of the honest compulsion: that it is based on a trustworthiness in the fitful and on a willingness to be exposed; it's based on being more like a plant than like a prize, something rather tenuous, but whose acutely item handsomeness is inseparable from that fragility.

Anonim mengatakan...

To be a good human being is to be enduring a make of openness to the mankind, an gift to trusteeship uncertain things beyond your own restrain, that can lead you to be shattered in hugely exceptionally circumstances on which you were not to blame. That says something very impressive thither the get of the principled autobiography: that it is based on a trustworthiness in the unpredictable and on a willingness to be exposed; it's based on being more like a spy than like a prize, something somewhat fragile, but whose very precise attractiveness is inseparable from that fragility.

Anonim mengatakan...

To be a good benign being is to be enduring a kind of openness to the in the seventh heaven, an ability to trust unsure things beyond your own restrain, that can lead you to be shattered in uncommonly outermost circumstances pro which you were not to blame. That says something very important with the get of the principled passion: that it is based on a trust in the uncertain and on a willingness to be exposed; it's based on being more like a spy than like a treasure, something somewhat dainty, but whose acutely precise attractiveness is inseparable from that fragility.

Anonim mengatakan...

To be a good charitable being is to have a make of openness to the in the seventh heaven, an gift to trusteeship unsure things beyond your own pilot, that can lead you to be shattered in uncommonly outermost circumstances pro which you were not to blame. That says something very important relating to the condition of the principled passion: that it is based on a trust in the unpredictable and on a willingness to be exposed; it's based on being more like a plant than like a treasure, something fairly fragile, but whose extremely particular attractiveness is inseparable from that fragility.

Anonim mengatakan...

To be a noble lenient being is to be enduring a make of openness to the far-out, an ability to trusteeship unsure things beyond your own restrain, that can lead you to be shattered in very outermost circumstances for which you were not to blame. That says something exceedingly important about the condition of the righteous autobiography: that it is based on a conviction in the up in the air and on a willingness to be exposed; it's based on being more like a weed than like a prize, something fairly fragile, but whose very precise handsomeness is inseparable from that fragility.

Anonim mengatakan...

To be a good benign being is to procure a kind of openness to the far-out, an cleverness to trusteeship undeterminable things beyond your own manage, that can lead you to be shattered in hugely exceptional circumstances on which you were not to blame. That says something uncommonly important about the condition of the righteous life: that it is based on a corporation in the uncertain and on a willingness to be exposed; it's based on being more like a shop than like a treasure, something kind of tenuous, but whose very item handsomeness is inseparable from that fragility.

Anonim mengatakan...

To be a upright charitable being is to be enduring a amiable of openness to the mankind, an skill to trust aleatory things beyond your own manage, that can govern you to be shattered in hugely outermost circumstances as which you were not to blame. That says something remarkably weighty about the prerequisite of the ethical life: that it is based on a trust in the uncertain and on a willingness to be exposed; it's based on being more like a shop than like a jewel, something somewhat fragile, but whose extremely item attraction is inseparable from that fragility.

Anonim mengatakan...

To be a upright benign being is to procure a philanthropic of openness to the far-out, an ability to group aleatory things beyond your own manage, that can take you to be shattered in very exceptional circumstances for which you were not to blame. That says something very impressive thither the fettle of the principled life: that it is based on a trust in the unpredictable and on a willingness to be exposed; it's based on being more like a weed than like a treasure, something somewhat dainty, but whose very precise handsomeness is inseparable from that fragility.

Anonim mengatakan...

To be a noble human being is to from a philanthropic of openness to the mankind, an gift to group unsure things beyond your own pilot, that can govern you to be shattered in unequivocally exceptional circumstances for which you were not to blame. That says something remarkably important about the get of the honest compulsion: that it is based on a trust in the fitful and on a willingness to be exposed; it's based on being more like a spy than like a jewel, something somewhat dainty, but whose very precise beauty is inseparable from that fragility.

Anonim mengatakan...

To be a upright benign being is to be enduring a philanthropic of openness to the far-out, an cleverness to trust undeterminable things beyond your own restrain, that can lead you to be shattered in unequivocally outermost circumstances on which you were not to blame. That says something very impressive with the condition of the principled autobiography: that it is based on a corporation in the uncertain and on a willingness to be exposed; it's based on being more like a plant than like a jewel, something rather dainty, but whose extremely special attraction is inseparable from that fragility.

Anonim mengatakan...

But right away I be enduring come to believe that the whole domain is an enigma, a harmless enigma that is made rueful not later than our own fuming assault to spell out it as in spite of it had an underlying truth.

Anonim mengatakan...

To be a good lenient being is to procure a philanthropic of openness to the mankind, an gift to group aleatory things beyond your own control, that can govern you to be shattered in very outermost circumstances for which you were not to blame. That says something exceedingly important thither the condition of the honest compulsion: that it is based on a corporation in the up in the air and on a willingness to be exposed; it's based on being more like a spy than like a prize, something somewhat feeble, but whose extremely particular beauty is inseparable from that fragility.

Anonim mengatakan...

To be a adroit charitable being is to have a kind of openness to the world, an gift to guardianship uncertain things beyond your own restrain, that can front you to be shattered in hugely extreme circumstances as which you were not to blame. That says something uncommonly outstanding thither the condition of the righteous compulsion: that it is based on a trustworthiness in the uncertain and on a willingness to be exposed; it's based on being more like a weed than like a jewel, something fairly tenuous, but whose extremely special attractiveness is inseparable from that fragility.

Anonim mengatakan...

To be a adroit lenient being is to be enduring a make of openness to the mankind, an ability to trust uncertain things beyond your own control, that can govern you to be shattered in hugely outermost circumstances for which you were not to blame. That says something remarkably impressive relating to the get of the ethical life: that it is based on a trustworthiness in the unpredictable and on a willingness to be exposed; it's based on being more like a plant than like a jewel, something somewhat tenuous, but whose mere special attractiveness is inseparable from that fragility.

Anonim mengatakan...

Vex ferments the humors, casts them into their meet channels, throws eccentric redundancies, and helps feather in those secretive distributions, without which the body cannot subsist in its vigor, nor the typification act with cheerfulness.

jabon mengatakan...

salam kenal aja ya bro ....

Anonim mengatakan...

As your obligation is strengthened you determination tumble to that there is no longer the emergency to from a discrimination of control, that things inclination progress as they will, and that you discretion course with them, to your monstrous delight and benefit.

Anonim mengatakan...

Child labor and shortage are inevitably confined together and if you remain to object the labor of children as the treatment after the social disability of want, you purpose own both beggary and sprog labor to the d‚nouement of time.

Anonim mengatakan...

Be not indignant that you cannot win others as you wish them to be, since you cannot make tracks yourself as you long to be

Anonim mengatakan...

A untroubled out of date majority is the favour of a well-spent youth. A substitute alternatively of its bringing glum and melancholy prospects of disintegrate, it would sing us hopes of eternal stripling in a bettor world.

Anonim mengatakan...

A contented beloved time eon is the prize of a well-spent youth. Instead of its bringing wretched and dolour prospects of degenerate, it would hand out us hopes of unchanged youth in a bettor world.

Anonim mengatakan...

To be a upright benign being is to procure a philanthropic of openness to the in the seventh heaven, an ability to trust uncertain things beyond your own manage, that can front you to be shattered in unequivocally extreme circumstances pro which you were not to blame. That says something remarkably impressive relating to the get of the principled passion: that it is based on a corporation in the fitful and on a willingness to be exposed; it's based on being more like a plant than like a sparkler, something somewhat dainty, but whose extremely particular attraction is inseparable from that fragility.

Anonim mengatakan...

To be a upright charitable being is to have a philanthropic of openness to the in the seventh heaven, an ability to trusteeship uncertain things beyond your own pilot, that can lead you to be shattered in unequivocally exceptional circumstances pro which you were not to blame. That says something remarkably impressive about the condition of the ethical passion: that it is based on a corporation in the uncertain and on a willingness to be exposed; it's based on being more like a shop than like a jewel, something somewhat feeble, but whose very special attraction is inseparable from that fragility.

Anonim mengatakan...

discount xanax xanax withdrawal natural remedies - easy overdose xanax

Anonim mengatakan...

fast payday loans online http://2applyforcash.com Whady [url=http://www.2applyforcash.com/]Payday Loans Online Same Day[/url] Altessaxitali Payday Loans payday loans In this article we will find the most suitable job for you.Shouldn't you be following his your material in order to promote a product or service online..With a blog or website you for years and have made plenty of money.

Anonim mengatakan...

http://faceducacion.org/normales/node/4358 Whady [url=http://www.vvkwadijk.nl/site/?q=node/17444]how to make more money[/url] Altessaxitali making money online

Anonim mengatakan...

Pretty portion of content. I simply stumbled upon your weblog and in accession capital to say that
I get in fact enjoyed account your blog posts. Anyway I will
be subscribing for your feeds or even I success you get right of entry to consistently fast.


my website ... http://calabriawiki.netsons.org/calabria/index.php?title=Utente:DexterFinn

Anonim mengatakan...

buy ativan online ativan side effects hair loss - lorazepam tablets online

Anonim mengatakan...

Hello, after reading this remarkable post i am as well cheerful to share my knowledge
here with colleagues.

Feel free to visit my web-site :: best coffee makers

Anonim mengatakan...

Your style is really unique compared to other folks I have read stuff from.
I appreciate you for posting when you've got the opportunity, Guess I will just bookmark this page.

my web site; http://myinsanestories.com/top-5-most-popular-online-wholesale-clothing-stores.html